Níže v textu Vám nabízíme vyhodnocení letošního dotazníkového šetření příbuzných a známých našich klientů.
Výsledky dotazníkového šetření spokojenosti rodinných příslušníků s poskytováním sociální služby v roce 2023
Dotazníkové šetření spokojenosti s poskytováním sociální služby Domova pro seniory mezi rodinnými příslušníky a známými klientů se v letošním roce uskutečnilo v období od dubna do května. Do hodnocení naší služby se zapojilo 12 respondentů, kterým děkujeme za poskytnutou zpětnou vazbu.
Informovanost o službě
Informace a reference o domově získávají žadatelé především od přátel, známých či rodinných příslušníků, a z internetu, méně pak od úřadů či lékařů nebo ve zdravotnických zařízeních.
Informovanost o službě je mezi rodinami našich klientů dobrá. Informace čerpají především z osobního kontaktu s personálem, o něco méně z webových stránek, z nástěnek v domově úplně nejméně. Většině rodin žádné zásadní informace nechybí.
Oblast poskytovaných služeb
Stěžejními hodnocenými oblastmi jsou ubytování klientů a jejich stravování. S úrovní ubytování klientů jsou jejich rodiny spokojené. V souvislosti s ubytováním byla hodnocena i celková vybavenost a prostředí domova, s nimiž jsou respondenti převážně spokojeni. I přes spokojenost byl uveden tento podnět:
Další hodnocenou a neméně důležitou oblastí je stravování klientů. Převážná část respondentů uvedla spokojenost s dietním stravováním, úpravou stravy či dobou podávání, velikostí porce, nespokojenost uvedl 1 respondent ohledně porce, že jsou příliš velké.
Oblast péče o klienty
Všichni dotazovaní se domnívají, že je klientům poskytována péče podle jejich individuálních potřeb a že jsou zohledňována jejich přání. S úrovní poskytované péče jsou spokojeni. Respondenti se také vyjadřovali ke zlepšení či zhoršení soběstačnosti klienta během pobytu v našem domově. Asi jedna třetina vnímá, že se soběstačnost klienta s přispěním poskytované péče zlepšila, dvě třetiny zaznamenaly i přes poskytovanou péči zhoršení soběstačnosti klienta, ale zároveň připouští i další významné faktory, které ovlivňují soběstačnost klienta: postupující nemoc, úraz, ubývání fyzických i psychických sil souvisejících s přibývajícím věkem. S pracovnicemi v přímé péči jsou dotazovaní spokojení, a s podporou klientů od sociálních pracovnic také.
Většina respondentů uvedla, že ví o možnosti stěžovat si a kam se se svou stížností mohou obrátit.
Oblast volnočasových aktivit a mezilidských vztahů
Náš domov je časopis, který v domově vychází každé čtvrtletí. Většina respondentů se domnívá, že klienti o časopisu vědí a většinou ho čtou. Ti co o časopisu vědí, ale nečtou ho, tak jim obvykle schází schopnost číst – kvůli zhoršenému zraku nebo už nejsou schopni číst. Jeden respondent si myslí, že jeho blízký o časopise neví, a proto ho nečte.
Co se týká možnosti žít v domově aktivně, tak většina respondentů považuje nabídku aktivit za dostatečnou, a zaleží na klientech, co z nabídky využijí a do jaké míry se zapojí. Jeden respondent tuto oblast nehodnotil, protože jeho maminka již aktivity nevyhledává.
Poslední část dotazníku byla věnována mezilidským vztahům. Většina respondentů se domnívá, že klienti mohou v domově navazovat přirozené mezilidské vztahy, a že je dbáno na zachování soukromí klienta a lidské důstojnosti.
Náměty a připomínky
Prostor pro připomínky a náměty byl využit respondenty převážně k poděkování.